Monday, May 31, 2010

Pegawai PTD Meninggal Dunia Selepas Latihan Ala Komando

Picture Credit : Al-Fatihah

Al-Fatihah buat Norhashimah Wahid. Moga rohnya dicucuri rahmat. Takziah buat keluarga arwah. Semoga keluarga arwah tabah menghadapinya. 

Al - Fatihah.

p/s : Kesihatan dan kebajikan setiap peserta itu janganlah dipandang enteng sahaja. There are certain time that we need to consider others. Letakkan diri kita di tempat mereka. Janganlah disebabkan terikat dengan satu - satu modul itu, maka kesihatan dan kebajikan setiap peserta diabaikan. Moga kejadian ini dapat dijadikan iktibar. 

Di petik dari Berita Harian

Seorang pelatih Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) berada dalam keadaan kritikal selepas mengalami jangkitan paru-paru yang serius ketika menjalani latihan intensif ala komando di sebuah kem latihan di Banting, dekat sini.
Norhashimah Wahid, 30, yang baru mengikuti latihan selama tiga setengah bulan itu kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), di sini, sejak empat hari lalu.
Ibu kepada seorang anak itu, yang sebelum ini bekerja di sektor perbankan, mula menjalani latihan asas di situ sebagai syarat kelayakan untuk menjadi PTD.

Abang ipar Norhashimah, Zulyusri Zainal Abidin, 33, berkata mangsa pernah mengadu tidak sihat dan dibawa ke klinik berhampiran untuk mendapatkan rawatan ketika menjalani latihan tetapi hanya disahkan demam biasa sebelum kembali ke kem terbabit.

“Norhashimah pernah memberitahu tenaga pengajar yang beliau mahu pulang ke rumah untuk berehat tetapi dimaklumkan, jika enggan meneruskan latihan, beliau perlu menjalani semula latihan berkenaan selepas dua tahun,” katanya ketika ditemui Berita Harian, di pekarangan bilik Unit Rawatan Rapi HTAR, di sini, semalam.

Zulyusri berkata, walaupun masih dalam keadaan lemah, adik iparnya itu dikatakan dipaksa menjalani latihan sama selepas bersetuju meneruskannya.
“Melihatkan keadaan Norhashimah yang lemah, beberapa rakannya mencadangkan beliau supaya berhenti atau mengambil cuti dan cadangan berkenaan dipersetujuinya.

“Bagaimanapun, seorang tenaga pengajar datang ke tempat Norhashimah sebelum memaksanya kembali meneruskan latihan.

“Ketika Norhashimah mahu mengambil sehelai jaket untuk mengurangkan kesan demam, tenaga pengajar terbabit merampas jaket berkenaan dan menyuruhnya terjun ke dalam sebuah parit berlumpur,” katanya.

Zulyusri berkata, selepas beberapa hari, keadaan Norhashimah menjadi semakin lemah serta tercungap-cungap sebelum beberapa rakan pelatih membawanya menemui tenaga pengajar di situ supaya dihantar menjalani rawatan di Hospital Banting (HB).

“Norhashimah hanya ditempatkan di wad HB selama sehari dan pernah memohon pihak kem supaya memaklumkan keadaan dirinya kepada keluarga tetapi tidak diendahkan, sebaliknya tiba semula di kem itu, beliau diarah menjalani latihan walaupun masih lemah.
“Adik ipar saya kemudian jatuh pengsan selepas keadaannya bertambah teruk. Tenaga pengajar kemudian membawanya menjalani rawatan di HB sebelum dipindahkan ke HTAR. Beliau kemudian disahkan mengalami jangkitan paru-paru berair (pneumonia) yang menyebabkannya sukar bernafas,” katanya.

Zulyusri berkata, keluarga Norhashimah berhasrat membuat laporan polis mengenai dakwaan pihak pengajar dan pengurusan kem terbabit yang didakwa gagal menjaga kebajikan pelatih dan berkemungkinan menyaman pihak terbabit jika dakwaan itu benar.

Two-Year Old Smokes 40 Cigarettes a Day!



Ardi Rizal is two years old and smokes 40 cigarettes a day. Ardi Rizal is Indonesian, and his father claims he gave him his first cigarette at 18 months of age.


"I'm not worried about his health, he looks healthy," shrugged the boy's father Mohammad Rizal.

However at 2 years old, the boy is reported to weigh in at about 50 pounds; clearly overweight for a toddler of that age.

"He cries and throws tantrums when we don't let him smoke. He's addicted," his father adds.

Ardi's mother, Diana, says, "He's totally addicted. If he doesn't get cigarettes, he gets angry and screams and batters his head against the wall. He tells me he feels dizzy and sick."

Source:
News

UFO Seen Across Western Canada?



A video was sent to TheWeatherSpace.com and the web team has added it to the video server on YouTube.com. The video shows the entire sequence of this object as filmed by Steven Murray.

"I have four sky cameras to catch meteors on and number three caught it", Murray said. "I saw it from my office while doing work. The object was on the monitor. By the time I rushed outside the object was gone but the loudest boom I ever heard from a distance struck shortly after."

Anyone else with additional information is urged to contact TheWeatherSpace.com with reports, photos, and videos.

p/s: Boleh percaya ker?

Mari Kita Main Google Pacman


Happy Monday everyone. Jom kita mulakan pagi Isnin dengan main Google Pacman. 


Click it here: Google Pacman

Enjoys!

I Hate Monday


Source: I Hate Monday

Wake up! Wake up! 
It's Monday! It's time to go to work...
ZzzzZzZzzz...

Thursday, May 27, 2010

A Million Thanks To You


Source: Thank You

This special thank you is dedicated to all my friends, blogger, readers, commentators and all. Thank you for reading. Thank you for all the comments. Thank you for dropping by to my humble-simple blog. Hope you enjoy reading it coz I'm happy to share it with you!


Guys, thank you for visiting. Since I need to concentrate for marking my students exam papers, I will not update any post for a few days. And I will try my best to reply to all comments. Thanks for all the comments. I love it!

So, please welcome to read any posts in my blog. You can listen and watch to any music clip and video clip. You can read any weird stuff around the world. Or you can just wash away all your blues with funny jokes and cool comic. Please feel free to browse any topic that you like at Rabia Sensei. 
Enjoy reading!

A Million Thanks To You


So, bye - bye for now. See you later!

To My Teddy

 Source: Teddy Bear

To someone dear and special to me, this is for you.


Free Chocolate Buffet For Real


For chocolate lover out there, check this out! Free chocolate buffet for real!

Date: 28 - 30 May, 2010
Time: 9.00 am - 6.00 pm
Place: No. 8 Jalan 9/1, Seksyen 9, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Beryls Chocolate & Confectionery Sdn. Bhd. will having a Free Chocolate Buffet at their factory in Bandar Baru Bangi from Friday 28 May until Sunday 30 May 2010, from 9am to 6pm.

Terms & Conditions
1. The Buffet is strictly for dine in.
2. You can eat all the chocolate that are display for Free (with no wastage).
3. Unfinished chocolate will be charge according to the selling price.
4. Beryl's reserve the rights to change the terms and conditions without prior notice.


Puting Beliung Di Miri

Sumber : Johnny Tim


Puting Beliung di Miri? Saya terbaca mengenainya di blog Johnny Tim. Kejadian ini berlaku pada 26 April 2010,

Video ini di ambil di Pantai Lutong, Miri Sarawak.


Ini pula di rekod pada 5.15 pm di Taman Selera


Tuesday, May 25, 2010

The 10 Most Positive And Inspiring Break Up Quotes

 
Isn't it amazing how you can keep up so much bottled up inside of you,
and you can just walk around and

nobody has an idea...

To anyone out there, I sincerely hope that these quotes will help you with your pain.


      1. ‘Tis better to have loved and lost than never to have loved at all.” - Alfred Lord Tennyson
    • Everyone who has suffered from a broken heart at any time has heard this quote. Unfortunately it does not give comfort at the beginning, only years later will you realize its profoundness and value.
    • When you understand its true meaning, then you’ll know that you’ve overcome your break up or divorce.
      2. “If you really love something set it free. If it comes back it’s yours, if not it wasn’t meant to be.”  - unknown
    • If you can let go, you will receive.
      3. “You have to forgive to forget, and forget, to feel again.” - unknown
    • There is no moving on without forgiveness, and more importantly: there is no new beginning while carrying “old emotional baggage”.
      4. “Those who do not know how to weep with their whole heart do not know how to laugh either.” -  Golda Meir
    • Experiencing the negative emotions is part of life. Only if we are able to go through them with our full consciousness can we also appreciate and benefit from the positive ones.

      5. “Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together.”  - unknown
    • Sometimes relationships can’t be fixed. That is when it’s better to move on. Sad, but very often true.
      6. “Some people think that it’s holding on that makes one strong; sometimes it’s letting go.”  - unknown
    • Only when you are able to completely detach yourself, can you be free. After a break up, and elsewhere in life. Be a leaf floating in a river, not knowing where it might take you. This is true freedom.
      7. “The loss of love is not nearly as painful as our resistance to accepting it is.”  - Tigress Luv
    • Acceptance is one important step in healing from a break up. This is part of the painful first phase.
      8. “I’m going to smile and make you think I’m happy, I’m going to laugh, so you don’t see me cry, I’m going to let you go in style, and even if it kills me – I’m going to smile.”  - unknown
    • This is actually some great break up advice in two ways: first you are not being needy in front of your Ex, you demonstrate strength and your Ex may wonder if s/he has made the right decision.
    • Also, constant smiling despite the fact that you feel terrible is a great way “to trick” your mind. By smiling, the body sends signals to the mind that you are happy, even if you are not. Eventually the mind WILL accept the state of the body.

      9. “Pain is inevitable. Suffering is optional.”  - M. Kathleen Casey
    • It means that you have the choice to accept the pain and not allow it to turn into suffering.
    • One of the main reasons that mental pain turns into suffering is continual mental reasoning. We can break that vicious cycle by learning to control our thoughts.
      10. “I don’t miss him, I miss who I thought he was.”  - unknown
    • It is a great accomplishment to realize that we loved a concept, a picture we had in our minds, rather than the person himself. When we break up, it’s this concept we miss, and what causes the pain is the failure of the same. 
Taken from : Lovesagame.com
  

The Only Exception By Paramore

(Source

Tadi baca satu entry dari Cinderella : You Are Only Exception. Tetiba saya teringin nak cari lagu tu. Jumpa kat Youtube. Rasanya lagu ni sesuai pada sesiapa yang tak percaya pada cinta tetapi akhirnya terjatuh cinta pada seseorang.

The Only Exception by Paramore


When I was younger
I saw my daddy cry
And curse at the wind
He broke his own heart
And I watched
As he tried to reassemble it

And my momma swore that
She would never let herself forget
And that was the day that I promised
I'd never sing of love
If it does not exist

But darling,
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception

Maybe I know, somewhere
Deep in my soul
That love never lasts
And we've got to find other ways
To make it alone
Keep a straight face

And I've always lived like this
Keeping a comfortable, distance
And up until now
I had sworn to myself that I'm
Content with loneliness

Because none of it was ever worth the risk

Well, You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception

I've got a tight grip on reality
But I can't
Let go of what's in front of me here
I know you're leaving
In the morning, when you wake up
Leave me with some kind of proof it's not a dream

Ohh---

You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception

And I'm on my way to believing
Oh, And I'm on my way to believing
  
p/s: Miss Cinderella, best of luck with your Mr Adorable =)

Anyone With A Broken Heart?



Anyone with a broken heart? Read how others people deal with the problem here at 43 Things

Taken from 43 Things
  • Goal : To heal my broken heart
  • On Average : This goal takes 18 months to complete
  • Worth Doing : 39 out of 39 people (100%) think this is worth doing.
  • Quote : Sometimes I wonder if men and women really suit each other. Perhaps they should live next door & just visit now and then. - Katharine Hepburn

By the way, 43 Things is a place where you can write down your goals, get inspired by others, and share your own progress.

Heal My Broken Heart


Do you remember that the other day, I wrote the entry for my friend? It was Tabahkan Hatimu Sahabatku. Recently, she just had a break-up with her long relationship with this guy that she loves so much. She asked me for advice "Rabia, macam mana nak lupakan seseorang?" So, I wrote that entry just for her. 

Today, I read one post that I think worth for sharing. Saya ambil tips ni dari This is Fia : Cara - cara untuk melupakan seseorang. A good example on how to forget your ex-boyfriend or ex-girlfriend. Tips ni dia jumpa dalam majalah yang menggunakan kaedah sains metafizik.


 (Source)

1. Ambil segelas air kosong sebelum tido, bawak masuk dalam bilik tido. Ucap syahadah 3x, selawat 3x, baca alfatihah 1x atau istighfar 1x sambil pegang gelas air kosong tu.
  • guna kaedah bercakap dgn air sebab air adalah makhluk Allah yang taat. Molekul air akan berubah mengikut kata-kata kita sebab tu jangan cakap perkara-perkara yang buruk depan air sebab molekulnya akan turut berubah menjadi buruk.
  • Bila minum air tu sebenarnya minum keburukan kata-kata sendiri, hidup pun jadi buruk seburuk kata-kata anda tu. Sebab tu kita kena baca bismillah sebelum teguk air supaya molekulnya jadi elok, dah terbukti secara saintifik pun.
2. Pegang gelas air tanpa ucapkan perkara-perkara negatif.
  • Kalau nak lupakan bekas kekasih, jangan cakap
    "Salam air, tolonglah aku lupakan si polan bin si polan" 
  • Sebut di air itu begini:
    "Salam air, aku tahu engkau makhluk yang taat. Wahai air bila kamu masuk ke dalam tubuhku, kamu betulkanlah energi aku jadi positif, fikiran aku jadi lebih rasional. Semoga allah beri balasan yg baik untuk kamu, terima kasih air"
3. Minum air tersebut setengah gelas lepas tu tido. Esok pagi bila bangun tido minum lagi baki air yg separuh tu sebelum pergi bilik air.

4. Buat selama 21 hari.
  • mengikut kajian Dr. Maxwell Maltz, sekiranya sesuatu perkara dibuat selama 21 hari berturut-turut, maka jalinan neuro yg baru akan berlaku dalam otak. Maka memori lama/sikap lama kita akan diganti dengan memori baru/ sikap baru. Insya-allah tanpa sedar anda telah mampu melupakan si dia atau perkara-perkara yg ingin anda lupakan tanpa sedikit pun paksaan kepada diri
Sumber: Dr Azhar Hj Sarip, perunding emosi, Soul Axis Management


Sebenarnya. keajaiban air ini telah diuji dan telah dibukukan oleh seorang pengarang dari Jepun, Dr. Masaru Emoto. Best known for his astounding work with water crystals.


Dan Kami ciptakan dari air segala sesuatu yang hidup." (Q.S. Al Anbiya : 30)
Anda boleh baca dengan lebih terperinci mengenai keajaiban air di sini


Monday, May 24, 2010

Mandi Songsang? Biar Benar!

 (Source)

Pernah dengar pasal mandi songsang? Saya pun baru baru first time dengar. Tadi baru baca entry dari Cik Hawa. Dia menceritakan tentang kebaikan mandi songsang. Can you guess? Macam mana mandi songsang ni? 

Agak-agaknya macam ni ker? 

Standing upside down? Kepala di bawah, kaki di atas? Kalau macam inilah mandi songsang, alamaknya 2 jam kat bilik air pun tak habis mandi lagi. Hehehe

Oklah, sebenarnya mandi songsang adalah amalan membasahkan tubuh badan bermula dari kaki dan beransur-ansur membasahi bahagian atas badan kemudian diakhir dengan kepala. (kecuali mandi hadas besar di mulakan dari siraman di kepala.)

Kebaikan Mandi Songsang
  • Menjadikan pengamalnya awet muda dan fresh.
  • Mengembangkan salur darah otak- menjadikan sistem darah di bahagian otak jadi bertambah baik untuk berfungsi.
  • Menjadikan sistem pertahanan badan akan bertambah baik fungsinya seterusnya menjana sistem hormon badan dengan lebih hebat untuk tahap kesihatan yang maksimum.
  • Mengurangkan tekanan (Stress) yang telah dihasilkan oleh otak.
  • Melancarkan perjalanan darah.
  • Menjadikan pengamal semakin pintar
  • Meninggikan daya ingatan
  • Mengelakkan atau Mengurangkan sakit kepala
  • Menjadikan state mood yang tenang dan ceria
  • Menjadikan jiwa sentiasa bersemangat
  • Memiliki daya ketahanan mental
  • Menambahkan semangat berani
  • Menguatkan gusi dan gigi

Apa akan berlaku bila mandi bermula pada bahagian kepala pula?

Dengan mandi bermula pada bahagian kepala, ia akan memberikan kesan buruk kepada otak dan seterusnya akan memberikan kesan yang buruk pada kesihatan diri. Sistem saraf pendarahan otak akan mengecut kerana siraman air tersebut. Ini akan membuatkan sistem otak akan terjejas. 

Cara mandi biasa akan menyebabkan sistem pertahanan badan akan menjadi lemah. Seluruh sistem hormon dan kimia badan adalah diatur dan disettingkan di dalam kepala, maka cara mandi biasa lebih banyak akan memberikan kesan yang buruk kepada sistem pertahanan badan.

Sunday, May 23, 2010

Happy Monday!



Lol! So funny!

If each day is a gift. I'd like to know where to return Mondays.

Happy Monday (tomorrow) guys! And happy working too =D

World Cup Fever


World Cup Fever Everyone? See the South Africa 2010 Match Schedule here

To Bride and Groom



 (Source)

Today's your special day-
the start of both your lives, together.
May it be special in every way
sparked by the love you've treasured
and may all the love you're feeling
still find a way to grow,
sharing joys which have a meaning
that only both of you could know.

May God bless your health

as you care for each other's needs,
may you both share in the wealth
of raising a family,
may your new dreams never end-
we hope they all come true,
and may you always be two friends
who have your love, each day, be new.

Again, today is your day,

with the bond between you strong.
God has shown both of you the way
and placed his love where it belongs
and as you hold on to each other
always keeping your love dear,
and each one of us who's here.

Today two friends start a journey

walking hand in hand, as one
they'll share everything, always
now that their journey has begun
and as they go on together,
blessed by me and you,
may these two friends always treasure
the day they said, "I do"

43 Pantang Larang Bakal Pengantin


  (Source)
Percaya atau tidak terpulanglah kepada anda. Namun setiap pantang larang orang dulu-dulu pastinya ada hikmah dan kebenarannya. Mari kita lihat senarai 43 Pantang Larang Bakal Pengantin
  1. Jangan makan nasi dengan gulai berkuah beberapa bulan sebelum naik pelamin bagi mengelakkan perut buncit.
  2. Elakkan makan ulam yang berbau busuk seperti petai dan jering.
  3. Elakkan minum air berkarbonat kerana ia mempunyai gula dan gas yang tinggi dan boleh menyebabkan kencing manis.
  4. Kurangkan makan makanan yang manis kerana jika terkena kencing manis, lelaki tersebut menghadapi masalah berat ketika bersama.
  5. Kawal makan iaitu sekali makan setiap hari (mengikut sesetengah adat)
  6. Elakkan terlalu banyak makan makanan laut kerana ia mengandungi banyak toksid.
  7. Amalkan makan telur ayam kampung 2 kali seminggu yang dicampur madu dan ada hitam yang ditumbuk untuk menambah tenaga.
  8. Bagi mereka yang banyak angin, minum air halia utk membuang angin.
  9. Elakkan minum air soya kerana ia sejuk dan tidak elok untuk alat kelamin.
  10. Elakkan minum minuman keras dan merokok.
  11. Amalkan makan jamu supaya malam pengantin tidak mengecewakan.
  12. Jangan makan sebebas-bebasnya kerana ketika ini sistem dalaman tidak stabil.
  13. Elakkan makan dan minum seperti sayur bersifat sejuk seperti kangkung, bayam, timun, jambu batu dan air kelapa agar muka nampak segar.
  14. Jangan makan kepala ayam nanti mengantuk masa bersanding.
  15. Jangan makan bersulam air kerana dikhuatiri menyebabkan perut menjadi buncit.
  16. Jangan bercermin terutama selepas maghrib ke atas bagi mengelak diri dari perkara sihir.
  17. Dilarang memandang cermin ketika disolek oleh juruandam kerana dikhuatiri hilang seri.
  18. Dilarang membuang alis kerana perbuatan tersebut akan menghilangkan seri wajah buat pengantin lelaki.
  19. Elakkan terkena cahaya matahari kerana dikhuatiri hitam dan tidak berseri pada hari perkahwinan.
  20. Jangan bercelak atau berlangir serta memotong rambut seminggu sebelum ijabkabul.
  21. Jangan cukur kening ditakuti akan menghilangkan seri muka.
  22. Jangan keluar dengan pasangan selama 40 hari sebelum diijabkabul untuk mengelakkan tohmahan masyarakat. Selain itu ia bertujuan untuk mengawal nafsu dan menimbulkan perasaan rindu dendam. Perasaan yang timbul akan membuatkan wajah pengantin lebih berseri.
  23. Elakkan keluar rumah tanpa tujuan kerana angan-angan yang tinggi menjelang perkahwinan dikhuatiri bakal pengantin mengalami kemalangan jika berada di luar.
  24. Jangan bebas keluar ke mana-mana kerana takut di santau oleh mereka yang mempunyai niat yang tidak baik.
  25. Jangan tidur di rumah orang kerana takut terkena ilmu yang tidak baik. Ia juga untuk menjaga nama baik keluarga.
  26. Jangan terlalu terdedah kepada keluarga lelaki (simpan diri).
  27. Jangan berembun atau keluar malam bagi mengelakkan unsur jahat.
  28. Elakkan mandi malam kerana tidak elok untuk sendi-sendi.
  29. Jangan membuang air kecil dan air besar serentak di dalam air contohnya dalam sungai atau kolah kerana ia boleh melemahkan organ seks.
  30. Kaum lelaki elakkan memakai seluar dalam yg ketat pada waktu malam dan tidur meniarap kerana tidak bagus untuk organ seks kerana darah tidak mengalir.
  31. Tiga bulan sebelum berkahwin, mula membuat urutan supaya pengantin mempunyai tenaga.
  32. Jangan memuaskan nafsu dengan cara sendiri.
  33. Cukupkan waktu tidur tujuh hingga lapan jam sehari.
  34. Banyakkan baca surah-surah bagi mengelakkan gangguan syaitan. Sentiasa mengingati Allah.
  35. elajar ilmu rumahtangga daripada orang yang berpengalaman dan sudah berkahwin tentang rahsia memikat isteri supaya rumahtangga aman dan damai.
  36. Sebelum menjadi pengantin, katil kelamin tidak boleh ditiduri oleh pengantin kerana tidak manis.
  37. Bilik lelaki atau wanita jangan dikosongkan. Mesti ada orang atau ahli keluarga terdekat tidur di dalam bagi mengelak dari dikhianati orang lain.
  38. Selepas nikah mesti ada peneman tidur sebelum bersama. Ia bertujuan untuk menghangatkan lagi kemesraan.
  39. Jika telah nikah gantung tidak boleh bersama.
  40. Jangan buat kerja yang berat. Bila pengantin membuat kerja berat, dia akan berasa penat dan mudah mengalami gangguan emosi.
  41. Jaga pertuturan agar tidak menimbulkan rasa sakit hati.
  42. Kedua pengantin dilarang bercakap ketika bersanding kerana kurang manis dipandang tetamu.
  43. Lempar baju di atas bumbung rumah tanpa diketahui oleh orang lain bagi mengelakkan hujan turun ketika majlis berlangsung.
Di ambil dari: Bakalpengantin.com


Seminggu Lagi Nak Kahwin


Berdebarnya di dalam hati. Seminggu lagi nak kahwin. Huhu~ 

Teruja sungguh rasa hati bila kawan saya yang duduk di sebelah saya di sekolah akan melangsungkan perkahwinan tidak beberapa hari lagi. Eh, jangan tersilap. Bukan saya yang akan berkahwin yer. Saya? Tidak tahu lagi bila. (Teddy, hint! hint!)

Kesian juga saya tengok kawan saya ni. Sibuk giler! Dahkah sekarang minggu exam. Banyaklah paper exam hendak di tanda. Anyway, good luck Bride-To-Be Azura!

Tabahkan Hatimu Sahabatku


 (Source)

Just now, I had a long chat with my friend. She asked, "Rabia, macam mana nak lupakan seseorang?" I'm not an expert in the relationship area, but I learned a few things from my past experience. So, I gave her a few advice. I really hope it can help her.

Wahai sahabatku, anggaplah ini satu ujian dariNya. Jodoh dan pertemuan itu di tangan Allah. Berdoalah padaNya selalu. Moga dapat mengharungi hari - harimu dengan tabah.

I copy this beautiful words from one of my KPLI's friend. So, just want to share with the rest of reader. Hope these words can ease your pain, my friend.

"Sahabatku, sentiasalah bersangka baik kepada Allah. Sesungguhnya segala sesuatu yang berlaku adalah ujianNya buatmu. Terimalah dengan penuh kesabaran dan penuh penerimaan. Jika kamu mendapat sesuatu kenikmatan kamu boleh bersyukur, tetapi kenapa tidak apabila kamu diuji?. Janganlah kita menjadi seperti golongan yang tamak dan tidak pernah mengerti erti bersyukur."

Wednesday, May 19, 2010

Juara Top Host 2010


"Jalan kejayaan bermula dengan langkah pertama. 
Semangat dan iltizam, itulah penggerak langkah seterusnya."

Juara Top Host 2010 : Syazwani Diyana Mohd Isa. Tahniah!

Siapa Yang Nak Jadi Famous Macam Greyson Michael Chance?


Budak lelaki ni baru nerumur 12 tahun. (Uish, muda lagi) Namanya Greyson Michael Chance. Ni persembahan nyanyian ngan piano "Paparazzi" - Lady Gaga di Festival Edmond's Sixth Grade. Dan video persembahan dia ni telah menjadi hits meletup di Internet. Kawan - kawan dia sampai ternganga mengagumi persembahan dia.


Dia pun ada akaun Youtube dan Twitter dia sendiri. (Budak - budak sekarang ni memang advance). Cerita budak ni masuk dalam Yahoo News lagi: Little Lord Gaga: Greyson Michael Chance's "Paparazzi" Is A Web Sensation. 



Dia malah dijemput untuk membuat persembahan di  "The Ellen DeGeneres Show'. 
 
p/s: Kesimpulan, kalau nak famous macam dia kenalah ikut cara budak ni. Hehehe

Student That Can Speak Backwards


Picture Credit : Student That Can Speak Backwards




All copyrights reserved to original creator. No copyright infringement intended


A college student that speaks 'backwards'.
Meghan Shea, a college student in North Carolina, can easily speak backwards. Meghan Shea is majoring in biology, but she can't get a degree for her most unusual skill.

p/s: Can you say this sentence in reverse? : I love Rabia Sensei. 

Mari Kita Berjemput - Jemput


 Bukan gambar sebenar: Source

Macam pelik jer title post saya kan? Hehe. Sebenarnya tengah kebosanan. Buat semua benda tidak kena. Nak tidur tak mengantuk. Nak tengok TV takde perasan. Nak berfacebook pun malas. Nak update blog tader hati. Jadi nak hilangkan rasa kebosanan saya ni, saya pun masuklah ke dapur. Hehe.

Kawan - kawan semua, mari kita main masak - masak!

Masakan kita pada waktu petang ini ialah Jemput - Jemput Oat. Sesuai sangat di makan di waktu petang yang tengah nak mendung ni. Dicicah pulak dengan cili sos. Di tambah pula dengan air teh'O panas. Pergh..Terangkat! 

Resepi nya senang sahaja. Ini sangat sesuai pada yang masih bujang atau tengah takder budget. Hehehe

Tepung gandum
Oat
Garam atau gula


Campurkan kesemua bahan-bahan di atas dengan air. Agak - agaklah tahap cairnya. Jangan jadi air susu perasa tepung gandum pula. Kalau nak rasa manis, tambahlah gula. Kalau nak rasa biasa, tambahlah garam. Senang bukan?
Kemudian goreng. Tadaa. Dah siap pun.

Jom makan!

p/s: Apsal jemput - jemput aku ni tak rasa pun oatnya. Huhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...